Ny kampagne får sosserne til at se dumme ud
Lanceringen af Socialdemokraternes nye kampagne om udlændinge blev ikke lanceret helt efter planen.
Og i det politiske magasin #dkpol er dommen hård fra de to eksperter i kommunikation, Astrid Haug og Benjamin Rud Elbert.
For kampagnen blev afsløret mindst et døgn før, det egentlig var meningen, fordi en række plakater fra kampagnen ved en fejl var sat for tidligt op på Vesterport station i København.
Derefter fik kampagnen en hård medfart på de sociale medier fra oppositionspartierne i blå blok.
Læs også: Thorning trykker udlændingeknappen i bund
Ifølge Benjamin Rud Elbert, som er digital chef i Geelmuyden Kiese, så svækker den kiksede lancering vælgernes tiltro til regeringspartiet.
- Hvis man ikke har styr på sin egen kampagne, hvordan kan man så have styr på lanceringen af nogle store politiske udspil, styre landet love osv.
Læs også: Borgerlige partier håner ny S-kampagne: Troede det var en aprilsnar
Og det bakkes op af kommunikationsrådgiver, Astrid Haug.
- Det er videnskabeligt bevist, at hvis vælgerne synes, at de fører en dårlig kampagne, så synes man også, de er dumme.
I magasinet #dkpol kan du også møde manden der opdagede plakaterne på Vesterport Station og skabte historien på de sociale medier. Det er presserådgiver for Enhedslisten, Emil Nielsen.