Ny kampagne: Thorning vil tale til vælgernes hjerter

En ny socialdemokratisk kampagne med overskriften 'Det Danmark du kender' bliver lanceret i morgen, lørdag.

Kampagnen har velfærden i fokus og er ifølge partiet den største, siden sidste valg. I kampagnevideoen siger statsministeren blandt andet, at hun ikke vil eksperimentere med velfærden. Dermed har socialdemokraterne for alvor taget hul på valgkampen frem mod det folketingsvalg, der skal finde sted senest den 14. september i år.

Skal tale til vælgernes hjerter

TV 2s politiske kommentator Peter Lautrup-Larsen mener, at kampagnen skal tale mere til vælgernes hjerter, end til deres hjerner.

- Det er jo ikke de store politiske budskaber, der er i kampagnen. Kampagnen bygger oven på nytårstalen, siger Lautrup-Larsen, og tilføjer, at de værdier, som Helle Thorning præsenterer i videoen, er nogle af de socialdemokratiske kerneværdier, som mange vælgere føler, er gledet over til Dansk Folkeparti.

Lars Løkke og hans støtter er hovedfjenden

I kampagnen siger Helle Thorning blandt andet:

- Jeg kan ikke få alle problemer til at forsvinde, men du kan være sikker på, at jeg vil passe på det Danmark, du kender.

Peter Lautrup-Larsen mener, at statsministeren allerede i sin nytårstale pegede på, at hun ikke er villig til at eksperimentere med den danske velfærd.

- Underforstået, at det er de andre, Lars Løkke Rasmussen som hovedfjenden her, og hans støtter i Dansk Folkeparti, som ellers har overtaget mange af de socialdemokratiske kerneværdier, der er villige til at give køb på velfærden. Med de her ord, beder hun danskerne tænker sig en ekstra gang om, før de sætter deres kryds på stemmesedlen.